Aaron Sherwood – Firewall

121221-firewall-gr

PROJECT
Met hulp van een Kinect, de gamebewegingssensor van Microsoft die de afgelopen jaren veel gebruikt wordt in interactieve kunstprojecten. Hoe harder een persoon het doek indrukt, hoe harder, hoger en sneller een piano gaat spelen. Ook de plek waarop je het doek aanraakt heeft invloed. Als je op twee plekken drukt, lopen er twee melodielijnen door elkaar heen. De vurige visuals zorgen ervoor dat ik het ook wil proberen.

MATERIALS

Arduino
Microsoft Kinect
Beamers
Spandex
Licht
Geluid 

TECHNOLOGY & EFFECTS
Hij maakt gebruik van Arduino, Microsoft Kinect en meerdere beamers om een stuk spandex te veranderen in een interactief kunstwerk. Er wordt geregistreerd wanneer de stof wordt aangeraakt, en naar gelang hiervan wordt de bezoeker getrakteerd op indrukwekkende combinaties van licht en geluid. Door het gespannen doek in te drukken, laat je pianomuziek harder, hoger en sneller spelen. Of maak je zelfs twee melodie lijnen. Er word gebruik gemaakt van geluid en de interactie met de toeschouwer. De toeschouwer kan zelf aan het project meedoen. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: